Što napraviti ako osiguranje odbije isplatiti štetu nakon nesreće?
Prometne nesreće su stresne situacije, a kada osiguranje ne želi isplatiti štetu, stres može postati još veći. Bilo da se radi o šteti na vozilu, ozljedama ili gubitku vremena i novca, odbijanje odštetnog zahtjeva često uzrokuje frustracije. Međutim, postoji niz koraka koje možete poduzeti kako biste povećali šanse za pozitivno rješenje.
Zašto osiguranje može odbiti isplatiti štetu?
Osiguravajuća društva odbijaju zahtjeve iz različitih razloga. Ključno je razumjeti najčešće razloge odbijanja, jer će vam to pomoći da unaprijed prepoznate probleme i izbjegnete potencijalna odbijanja.
1. Nesuglasje u izvještaju o nesreći
Neslaganja između vašeg izvještaja i onog drugog vozača ili policijskog zapisnika mogu utjecati na odluku osiguranja. Ako se činjenice ne podudaraju, osiguravatelj može smatrati da vi niste u pravu i odbiti isplatu.
2. Nedostatak dokaza
Ako niste dostavili dovoljno dokaza o uzrocima i štetama nesreće, osiguravajuća kuća može odbiti zahtjev. Fotografije s mjesta nesreće, zapisnici svjedoka i policijski izvještaj ključni su dokazi u procesu odštetnog zahtjeva.
3. Pokušaj prijevare ili neprijavljena šteta
Ponekad osiguravatelji odbijaju zahtjeve zbog sumnje na pokušaj prijevare, poput prikazivanja veće štete od stvarne. Također, neprijavljena šteta unutar propisanih rokova može dovesti do odbijanja zahtjeva.
Što možete učiniti ako Vaš zahtjev za štetu bude odbijen?
Ako vaše osiguranje odbije isplatiti štetu, postoji nekoliko koraka koje možete poduzeti kako biste se izborili za svoja prava.
1. Provjerite odredbe i uvjete u Vašoj polici
Pregledajte svoju policu osiguranja. Ugovor s osiguravajućom kućom jasno definira uvjete pod kojima se šteta pokriva te iznimke na koje osiguranje nije obavezno odgovoriti. Zakon o obveznim osiguranjima u prometu (NN 151/2005 i njegove izmjene) jasno definira što se osigurava i kako se pokrivaju štete u prometnim nesrećama.
Savjet: Osiguravajuće kuće često koriste zakonski jezik i složene odredbe, pa je korisno konzultirati odvjetnika ili stručnjaka za osiguranje ako niste sigurni u tumačenje ugovora. Ukoliko popravljate vozilo u auto servisima koji su članovi HUAS-a, imate besplatno pravno zastupanje i savjetovanje. Više pročitajte OVDJE.
2. Zatražite obrazloženje od osiguravatelja
Ako osiguranje odbije isplatiti štetu, obavezno zatražite službeno obrazloženje. Prema Zakonu o obveznim osiguranjima, osiguranje je dužno jasno obrazložiti razloge odbijanja. Službeni dokument pomoći će vam da shvatite temelje na kojima se odbijenica temelji, što može biti ključno za daljnje korake.
3. Pružite dodatne dokaze
Ako smatrate da imate dodatne dokaze koje osiguranje nije uzelo u obzir, dostavite ih osiguravajućoj kući. To može uključivati:
- Fotografije s mjesta nesreće
- Zapisnici svjedoka
- Izvješća s procjene štete od strane ovlaštenih servisa (prema novim zakonima, oštećenici imaju pravo na procjenu štete od ovlaštenih servisa).
4. Stručna procjena štete
U slučaju da osiguranje osporava visinu štete ili ne priznaje određene troškove, možete angažirati neovisnog vještaka. Neovisni stručnjak može obaviti detaljnu procjenu štete i izraditi stručno izvješće koje možete koristiti kao dokaz u pregovorima s osiguravajućim društvom.
5. Iskoristite Centar za mirenje pri Hrvatskom Uredu za Osiguranje (HUO)
Ako osiguranje i dalje odbija zahtjev, možete pokrenuti postupak mirenja putem Centra za mirenje pri HUO-u. Ovaj postupak je besplatan i može vam pomoći da izbjegnete dugotrajan i skup sudski proces. Mirenje je idealan način za brzo rješavanje sporova kada obje strane žele izbjeći sudske troškove.
6. Podnesite prigovor regulatornim tijelima
Ako smatrate da osiguravajuće društvo postupa nepravedno, možete se obratiti Hrvatskoj agenciji za nadzor financijskih usluga (HANFA) koja nadgleda rad osiguravajućih društava. Prigovor regulatornim tijelima može izvršiti pritisak na osiguranje da pregleda vaš zahtjev.
7. Pokrenite sudski postupak
Ako sve prethodne opcije ne donesu rezultate, možete podnijeti tužbu protiv osiguravajuće kuće. Tužbu možete podnijeti lokalnom sudu koji će procijeniti vaš slučaj. Prema Zakonu o obveznim odnosima (NN 35/2005), imate pravo tražiti odštetu sudskim putem, a sud će procijeniti osnovanost vašeg zahtjeva i donijeti presudu. HUAS je već dobio 10 pravomoćnih presuda u svoju korist te Vam savjetujemo da nam se javite prije pokretanja bilo kakvog sudskog postupka. Kontaktirajte nas OVDJE.
Važno je znati da imate pravo tražiti:
- Isplatu štete prema polici osiguranja.
- Naknadu troškova sudskog postupka, uključujući odvjetničke troškove.
- Kamate na iznos štete ako sud utvrdi da je osiguranje neopravdano odugovlačilo isplatu.
Ukoliko imate bilo kakvih pitanja možete nam se javiti na info@nesreća.hr.