sudar-osiguranja-prometna-nesreca

Hrvati o tome jesu li cijene osiguranja vozila pravedne: “Nisu…to vam kažem kao vlasnik agencije za osiguranje”

Osiguranje je jedna od onih tema koja često izaziva rasprave, a mnogi vozači u Hrvatskoj osjećaju kako plaćaju previsoke cijene za svoje police. Na portalu Nesreća.hr, postavili smo pitanje našim pratiteljima na Facebooku: „Smatrate li da su cijene osiguranja vozila u Hrvatskoj pravedne?“ Komentari su bili raznoliki, ali jedno je sigurno – većina smatra da pravda u tom području izostaje.

Prema većini komentara, cijene osiguranja su jednostavno previsoke. Jedan korisnik jednostavno je napisao: „Previsoke,“ dok je drugi s dozom sarkazma upitao: „A šta je pravedno u Hrvatskoj?“ Ovo reflektira opće nezadovoljstvo i osjećaj da u Hrvatskoj mnogi sustavi, uključujući osiguranje, nisu postavljeni pravedno.

 

U nekim komentarima ljudi ističu kako osjećaju da bacaju novac u bunar, a sustav nagrađivanja odgovornog ponašanja na cesti nije prisutan. Jedan od komentara glasi: „Vani se prati koliko koristiš to osiguranje i na kraju si nagrađen ako nisi imao štete,“ čime se ukazuje na nedostatak stimulativnih mjera za vozače bez nesreća.

Među komentarima se može naći i tvrdnja da je teško naplatiti osiguranje kad dođe do štete: „Plaćaš svake godine, a kad ti tražiš pare za to što si im platio, ko da si im bubreg tražio.“ Ovakvi komentari odražavaju frustraciju građana koji smatraju da je sustav dizajniran tako da otežava ostvarivanje prava na naknadu.

Neki su se osvrnuli na visinu cijena koje su s godinama rasle. „Pravedne? Svake godine dižu cijene, kao da nema sutra,“ napisao je jedan od korisnika, dok drugi ukazuju na nepostojanje značajnih popusta za vozače bez nesreća: „Možda bi trebao veći popust od 50% za one koji voze 40 godina bez prometne nezgode.“

 

Sudar-prometna nesreca

Izvor: Canva

 

Posebna tema su tehnički pregledi. Jedan od komentara glasi: „Tehnički pregled nema opravdanje koštati više od 20 eura. Tip digne haubu i pogleda ispod podvozja, dajte molim vas,“ što ukazuje na osjećaj da su i dodatni troškovi vezani uz osiguranje prekomjerni i neopravdani.

Jedan od najzanimljivijih komentara došao je od korisnika koji je vlasnik agencije za osiguranje: „Nisu… to vam kažem kao vlasnik agencije za osiguranje.“ Ovaj komentar privlači posebnu pažnju jer dolazi od nekoga tko je izravno uključen u industriju osiguranja i dobro upoznat s politikama i praksama na tržištu. Njegova izjava dodatno naglašava opće nezadovoljstvo cijenama osiguranja i upućuje na to da ni stručnjaci iz tog sektora ne smatraju trenutne cijene pravednima.

Opći dojam s ove ankete je da građani Hrvatske ne smatraju cijene osiguranja pravednima. Dok neki izražavaju frustraciju prema sustavu, drugi predlažu poboljšanja koja bi mogla nagraditi odgovorno ponašanje i učiniti cijene osiguranja pravednijima. Sve u svemu, jasno je da postoji potreba za reformama u ovom sektoru kako bi se povećalo povjerenje korisnika i osigurala transparentnost u cijenama.

Podijeli:
Komentari

Komentiraj

Više ne morate ići u osiguranja prilikom prometne nesreće: Saznajte što napraviti prema novom zakonu